Rogelli Custom is een onderdeel van Rogelli dat zich focust op de creatie van custom sportkleding voor bedrijven, verenigingen, etc. Ze bieden gepersonaliseerde, kwalitatief hoogwaardige en innovatieve sportkleding aan voor wielrennen, hardlopen en triathlon. Rogelli Custom wil voor sporters van alle niveaus voorzien van comfortabele en stijlvolle sportkleding die prestaties verbeteren.
Rogelli Custom maakte al gebruik van het CRM systeem Pipedrive. De twee grootste uitdagingen waren het handmatig verwerken van alle deals en het verwerken van de aanvragen in het systeem. Door de handmatige taken kwam het voor dat sommige deals tussen wal en schip vielen. Daarbij was het plan om bestaande klanten herhaalaankopen te laten doen nog niet waterdicht. Dit maakt het proces niet alleen tijdrovend, maar kan zelfs leiden tot het verlies van deals.
“Het sparren met Pointly tijdens de brainstormsessie gaf ons team veel inzichten en motivatie om de resultaten nog verder te gaan verbeteren.”
Het team van Rogelli Custom ging samen met Pointly een strategische sessie aan om het verkoopproces te optimaliseren. We hebben ons gericht op het herzien van het huidige proces. We hebben gekeken waar deals vandaan komen, hoe deze gekwalificeerd worden en hoe deze opgevolgd worden. Het kwalificeren is een belangrijk onderdeel van deze sessie om een helder beeld te geven wie, wanneer en op welke manier opgevolgd wordt. Het resultaat van deze sessie is een blauwdruk geworden van het sales proces van lead tot klant en van klant tot herhaalaankoop.
Met deze nieuwe structuur gaat Rogelli Custom Pipedrive efficiënter benutten en de hoeveelheid handmatige taken verminderen. Een gestructureerd verkoopproces leidt tot betere resultaten.