Succesvolle organisaties investeren in het geluk en de betrokkenheid van medewerkers. Dat is waar Strategisch Opleiden voor staat als organisatie. Als organisatie wil je een positieve bijdrage hebben op het geluk van je medewerkers: dat is goed voor de mensen en voor de organisatie.
Strategisch Opleiden heeft een passie voor medewerkersbetrokkenheid! Zij worden hier blij van, omdat ze mensen blij maken. Werk heeft een grote impact op ons leven en daarom maakt Strategisch Opleiden daarin graag het verschil. Het is een positief onderwerp, doordat medewerkerbetrokkenheid niet alleen goed is voor de medewerker, maar ook voor de organisatie, de leidinggevende en het team.
Bij Strategisch Opleiden komen aanvragen binnen via de website en advertenties. Deze aanvragen moesten handmatig in het Pipedrive CRM systeem gezet worden. Vervolgens werd het CRM-systeem goed gebruikt, maar zat het vol met handmatige taken. Dit handmatige proces resulteerde erin dat de opvolging veel tijd kost. Daarbij werden sommige deals vergeten of over het hoofd gezien.
“Vanuit betrokkenheid, kennis en pragmatisme snel naar meer focus en commerciële slagkracht”
Om dit probleem te verhelpen is er een strategische sessie georganiseerd om inzicht te krijgen in het verkoopproces. Hierbij werden vragen beantwoord zoals: waar komen de leads vandaan? Hoe komen de leads binnen, en hoe worden ze opgevolgd? Aan de hand van de resultaten van deze sessie werd een blauwdruk gecreëerd. Deze blauwdruk is ingebouwd in het bestaande Pipedrive systeem. Hierdoor is er meer structuur wat de effectiviteit en efficiëntie van het verkoopproces verbetert. Een bijkomend voordeel is dat dit ervoor zorgt dat er geen deal meer over het hoofd gezien of vergeten wordt. Een goed gestructureerd en opgezet CRM-systeem is essentieel voor een succesvol verkoopproces.